Biken 30 oktober 2011

Plaats reactie
Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Biken 30 oktober 2011

Bericht door Rasmussen » 29-10-2011 18:35

Mannuh, ik heb de 29-er gescoord. Een witte :roll: Specialized met SRAM meuk dus draaischifters :cry: . Afijn we moeten ons maar concentreren op de rijeigenschappen en niet op de afmontage. De bandjes waren kneiterhard en daar heb ik inmiddels aardig wat wind uit laten ontsnappen zodat er enige vering in de banden zit. Wat in me in positieve zin opvalt is dat de biken in vergelijking met de mijne stukken minder weegt. Ik schat in dat het gauw een kilo of anderhalf scheelt ondanks de grotere wielen...
We kunnen de route Gieten pakken of de route Anloo. In beide routes zitten voldoende bulten, kuilen en boomwortels. Zullen we afspreken bij Hotel de Jong in Assen om 10:00 uur wintertijd?
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 29-10-2011 20:33

Plaats en tijdstip wat mij betreft akkoord. Omdat ik niet meer gerekend had op onverharde tochtjes heb ik vandaag de Furious Fredjes gemonteerd. Vorige week een Flat Flinstone dus ik hoop dat het morgen beter gaat. Met de FFjes gaat mijn voorkeur dan wel uit naar overwegend verhard fietsen....

bullrider
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-08-2010 14:41

Bericht door bullrider » 29-10-2011 21:22

Morgen 10:00 uur (( wintertijd ) wat mij betreft ) geen probleem. Ben benieuwd.

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 30-10-2011 16:04

Helaas opnieuw een Flat Flinstone maar desondanks lekker gefietst. Teller op 63km en een niet al te scherp gemiddelde maar het ging vandaag om het testen van de 29-er. Reactie van mijn vrouw: "jij hebt toch een 29-er". Dat klopt inderdaad maar ik heb het nu over een fiets... :D Ook deze 29-er kon de goedkeuring wegdragen. Het voelt alsof je als een tank door het terrein gaat ! Helaas kon Ras niet met het nerveuze karakter van mijn Cannondale overweg of was het andersom? De Cannondale voelde dat dit niet zijn vertrouwde baas was en gooide Ras gewoon van zich af... :D Gelukkig viel de schade (aan mijn fiets) mee :D Oh ja, bij Ras resteerde een zere pink.
Heren, dank voor deze prettige fietstocht en Ras, dank voor het regelen van de 29-er.

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 30-10-2011 22:25

Dat heb je weer mooi verwoord Bokito! Ik heb evenmin cijfers paraat maar wel de pro's en cons van een 29-er ondervonden. Het iets moeizamer op gang komen vanaf stilstand: check! Eenmaal op gang de snelheid makkelijker vasthouden: check!. Makkelijker rijden over kuilen en over hobbels/stronken met verende banden: check! Beter kloppende verhoudingen tussen Ras en zijn 29-er ipv Ras en zijn BMX :wink: : check!
Minder gevoelig voor randen van singletracks: check! Minder wendbaar op Micky Mouse tracks: niet getest maar valt gevoelsmatig mee (en hoe vaak rijd je op dergelijke tracks).
Ras is er voor zichzelf wel uit: indien de inruilprijs en de prijs van de Rotwild of Bulls hem aanstaat dan rijdt hij waarschijnlijk nog in november 2011 op een 29-er.
Overigens was het SRAM-spul ondanks de twist shifers een verademing met de goedkopere SRAM meuk die ik op een eerder leenfiets aantrof. Alhoewel er in twist shifters minder gevoel zit was toch elke schakelactie raak. Zo'n X9 setje draait niet verkeerd.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

bullrider
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-08-2010 14:41

Bericht door bullrider » 30-10-2011 22:31

Was goed om eens "in het echie" te ervaren hoe een 29-er fietst. Verder genoten van de omgeving en de capriolen van Ras in zijn gevecht met de Cannondale:-D. Dit keer geen cijfers.

Plaats reactie