Biken 23-10-2011

Plaats reactie
Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Biken 23-10-2011

Bericht door Bokito » 22-10-2011 19:43

Morgen wil ik nog wel even biken maar dan wel vroeg. Dochter moet 11:30 sporten en daar wil ik nog even heen. Wat mij betreft dus biken tot 11:00. Eventueel een solo rondje.

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 22-10-2011 19:46

We zaten tegelijk te posten.. Dat wordt een solo rondje voor je Bokito. De starttijd ligt me ff te vroeg zeker in relatie tot de afstand (zie onderstaande quote) die ik zou willen fietsen. Veel plezier en een fijne zondag toegewenst. Mijn onderwerp heb ik inmiddels verwijderd.
Ras wil morgen graag verhard biken op dikke banden. Eindelijk hebben we eens een afwijkende windrichting (ZO 3) waardoor een andere route mogelijk wordt. Ik zit te denken aan een starttijd van 10:00 uur vanaf café de Amer te Amen. Vervolgens Grolloo, Borger, Odoorn, Emmen, Noord-Sleen, Zweelo, Westerbork, Zwiggelte, Hooghalen, Assen, Rolde.
Het rondje is ongeveer 85 km lang. De rout voert op de heenweg voor een deel door/langs bossen dus ik verwacht niet al te veel problemen op deze afstand. Een waarschuwing vooraf: indien je morgen denkt achter mij uit de wind te fietsen dan kom je bedrogen uit :lol:
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

bullrider
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-08-2010 14:41

Bericht door bullrider » 22-10-2011 21:35

Boys, morgen veel plezier met jullie beider uitdaging. Ik zal morgenmiddag wel een rondje met de net gemonteerde ffjes doen. CU monday.

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 23-10-2011 18:36

Ras heeft de voorgenomen ronde volbracht maar was aan het eind wel "naar de vaantjes". Die wind viel helemaal niet mee, maar vies tegen. Ras was daarnaast ff vergeten dat ongeveer de hele route over de Hondsrug hobbelt :roll: . Als de vorm van de dag dan ook niet "je van het" is dan wordt het afzien en jezelf pijn doen. Aldus geschiedde... :shock:
Cijfers: Zuidoostenwind kracht 3, 82,50 km (zonder knaagpauze o.i.d.), 27,94 avs, 2121 Kcal, 150 ahb en 173 mhb.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 23-10-2011 21:09

Respect Ras, mooie cijfers, respectabele afstand :!:
Hoewel het gisteravond gezellig was en dus vrij laat werd begon ik vanmorgen mijn tochtje om 09:00, ik wilde immers op tijd retour zijn. Ri Hijkerveld besloot ik er een intervaltraining van te maken van zo'n twee uurtjes. Na Hijken ging ik dus even los op wel naar een hartslag van 170. Daarna weer herstellen naar onder de 150 en zo ri Beilen/Spier. Nogmaals een versnelling naar een hartslag van 175, daarna weer herstellen. Vlak voor Spier merkte ik 'iets' aan mijn bike. Als ervaren fietser merk je de geringste verandering...ik verbeelde me dat de fiets meer veerde dan ik gewend tot het moment dat ik besloot om even te stoppen. Ik was bijna blij met het sissende geluid uit mijn achterband. Zie je wel, een ervaren fietser voelt gewoon dat er iets niet klopt... Minder blij was ik met het feit dat deze ervaren fietser geen pomp bij zich had. KaaaUuuuTheee. Op het onchristelijke tijdstip is de gemidderde Spierder ook niet wakker en dus belde ik het vrouwtje en Ras weet dat mijn vrouwtje dan ook komt. Omdat ik toch moest wachten toch maar het bandje verwisselt en dankzij een vriendelijke dame van Rest Schortinghuis had ik ook nog de beschikking over een pomp. Vrouwtje afgebeld en vol gas terug om op tijd te zijn voor de handbalwedstrijd die ik niet had willen missen (7-6). Tijdens dat vol gas de intervaltraining nog afgesloten met een hartslag 180. Al met al 41.47km, ahb 151, avg 24.44 (deels wandelen)

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 23-10-2011 21:51

Een intervaltraining is zeker niet verkeerd. Afhankelijk van het aantal keren dat we tot het voorjaar onverhard rijden (feitelijk intervaltraining) valt het te overwegen dit in te bouwen in periodes waarin enkel verhard gereden wordt.
Bokito zonder pomp, het moet niet gekker worden :shock: . Dat is hetzelfde als je *** thuis laten liggen en doe je ook niet, toch? :wink:
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Plaats reactie