Biken 10 oktober 2010

Plaats reactie
Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Biken 10 oktober 2010

Bericht door Rasmussen » 09-10-2010 12:44

Morgen is er de Klaucke ATB tocht. Voor nadere informatie verwijs ik naar onderstaand citaat afkomstig van Het Kamrad.

"Op zondag 10 oktober a.s. organiseert TFC ‘t Kamrad uit Assen in samenwerking met Klaucke Tweewielerhuis de Klaucke MTB Veldtoertocht.
Men kan kiezen uit drie afstanden, 25, 50 en 80 km.
Start bij Camping Amerveld, Amen 61 te Amen.

De tocht start dit jaar voor het eerst bij Boerderij Camping “Het Amerveld”, Amen 61 te Amen.
Vanwege de nieuwe startplaats wordt men dit jaar langs nieuwe onbekende paden in boswachterij Grolloo en Hooghalen geleid.
We hebben dit jaar drie afstanden, nl: 25, 50 en 80 km.
De routes zijn ten opzichte van vorig jaar aanzienlijk verbeterd.

We hebben oude ruiterpaden opgezocht en deze opgenomen in de routes.
Tevens hebben we ten opzichte van vorig jaar iets meer verharde paden opgenomen, zodat de deelnemers op deze plekken even kunnen bijkomen.
De boswachterij Hooghalen is een ontginningsbos op oude heidegronden. Sparren en lariksen bepalen het gezicht.
Er liggen ook mooie heideterreintjes en vennen. U vindt er het voormalige kamp Westerbork en Radio Sterrenwacht Astron.

De boswachterij Grolloo is een prachtig gebied. Op veel plaatsen wijkt het bos voor open heide. Bijzonder zijn de vele vennen. Het mooist is het Grolloërveen.
Voor de deelnemers aan de 25 km. hebben we één verzorgingspost.
De deelnemers aan de 50 km route krijgen twee keer een verzorgingspost.
De fietsers die de 80 km route gaan fietsen komen onderweg drie keer een verzorgingspost tegen.

De verzorging is ten opzichte van vorig jaar sterk verbeterd: er zal sportdrank, koeken en fruit verstrekt worden.
Bij terugkomst kan de fiets afgespoten worden en tevens is er voor de deelnemers douchegelegenheid.
Jeugd t/m 15 jaar kan gratis meedoen. De start is voor alle afstanden vanaf 9.00 tot 10.00 uur."

Bokito en Ras zullen morgen de 80 km route gaan rijden. Mochten Bullrider en/of Cuby en/of Prik interesse hebben voor deze tocht en bijv. de 25 of 50 km willen rijden laat dan even een bericht achter op het forum. We kunnen dan gezamelijk starten waarbij Cuby/Bullrider/Prik op enig moment zullen afbuigen en Bokito en Ras er nog een lusje aan vast plakken. De starttijd is tussen 09:00 en 10:00 uur. Het lijkt mij wel mooi om te starten om 09:30 met uiteraard als startpunt camping Het Amerveld te Amen waarbij het handig is de mobiele telefoon aan te hebben staan.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 09-10-2010 17:39

OK, zie je om 09:30 in Amen. Denk dat ik de bike even achterin de Mondeo werp.

bullrider
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-08-2010 14:41

Bericht door bullrider » 09-10-2010 19:30

80 km zit er voor mij sowieso niet in............... Ik heb volgens mij ook nog niet de juiste kleding voor dit tijdstip/temperatuur ( geen windstopper ). Ik zal dus later op de dag maar een ronde gaan maken.

Volgend jaar moet ik die 80 km natuurlijk fluitend kunnen afraffelen..................

Voor degene die morgen wel fietsen: Have fun.

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 09-10-2010 21:02

bullrider schreef:80 km zit er voor mij sowieso niet in............... Ik heb volgens mij ook nog niet de juiste kleding voor dit tijdstip/temperatuur ( geen windstopper ).
Bullrider, in mijn post gaf ik ook de alternatieven aan te weten 25 of 50 km. Indien je ff contact zoekt met Cuby en/of Prik dan kun je afspreken dat jullie 1 van deze 2 afstanden fietsen. Het eerste deel kunnen we dan gelijk op fietsen.
Een windstopper ben je morgen echt nog niet nodig. Indien je een ondershirt met lange mouwen hebt onder je fietsshirt met lange mouwen, dan kon je het in het bos zelfs nog wel eens warm krijgen.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

bullrider
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-08-2010 14:41

Bericht door bullrider » 09-10-2010 22:10

Ras,

Er zijn inderdaad ook twee andere afstanden. 50 lijkt mij ook ( op dit moment ) nog iets te hoog gegrepen. Maar vooral de temperatuur lijkt mij aan de lage kant voor alleen een ondershirt met lange mouw en een shirt met armstukken. Voor morgenochtend zijn de temperaturen namelijk rond de zes a zeven graden. Dit zal later op de dag natuurlijk wel beter worden maar dan zit de ( korte ) ritten er al weer op. Vandaar dat ik ook rond het middaguur nog wat wou zandhappen.

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 10-10-2010 22:40

Vanochtend Bokito af moeten bellen aangezien afgelopen nacht heftige broekhoest was komen opzetten :shock: . De bike was er klaar voor en de kleding etc. lag eveneens gereed. Ras zelf was echter niet in vorm. Gelukkig gaat het inmiddels weer de goede kant op.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 12-10-2010 18:55

De 80 km volbracht maar in de huidige vorm van Bokito was het pittig te noemen. Na 36km de keuze gemaakt voor 80 waar op dat moment 50km ook nog tot de mogelijkheden behoorde. Ik had me opgegeven voor de 80km en de sportman in mij zei dus rechtdoor en gaan met die banaan. De ondergrond was of sjompig en zuigend of hard en hobblig. Het eerste ga je toch in je benen voelen na 60km het tweede merk je in nek en schouders (en als je even stilstaat lijkt de wereld om je heen nog te bewegen :shock: ). De cijfers: 80km, gem hartslag 161, verbrandde Kcal 4231, 3 bidons, 1 stroopwafel, 1 brusselse wafel, 2 mueslibollen en 1 schrale reet :D Nu mijn foto even bestellen op www.bt-sportfotografie.nl.

Plaats reactie