Biken 05 september 2010

Plaats reactie
Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Biken 05 september 2010

Bericht door Rasmussen » 04-09-2010 21:07

Morgen wil ik op de racert een km of 70 afleggen. Onderdeel van mijn parcours zal zijn het stuk tussen Groningen en Peize. Hier wil ik testen of de wielset die gisteren in mijn racer is gemonteerd in 1 specifieke bocht stabieler aanvoelt dan de eigen wielset. Daarnaast is er een ander zadel gemonteerd met ruimte voor deze groot geschapen man :wink: .
Wellicht dat Bokito opteert voor een rondje in de buurt van Ommen-Holten en mogelijk dus afwezig is. Nu begreep ik van Forza dat hij het forum ook zou checken. Mijn voorstel is te starten om 10:00 uur bij de NAM indien Bokito en/of Forza aanhaken. Ik check het forum later op de avond nog even op mogelijke gegadigden.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 04-09-2010 22:35

Bokito heeft aan andere Smildeger biker bereid gevonden om mee te gaan op hoogtestage. Bokito knoopt morgen de Cannondale dus achterop de Thule en gaat het Sallandse hooggebergte verkennen.
Een ieder die gaat fietsen wens ik een goede tocht !!

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 05-09-2010 19:08

Super tocht gefietst. Ommen-Archemerberg-Lemelerberg-via de bekende klimmetjes van Hellendoorn-Nijverdal-over de Sallandse heuvelrug naar Holten. Koffie met Appeltaart en slagroom vervolgens weer terug op de heuvelrug naar Nijverdal weer ri Ommen. Prachtig weer en het blijft daar een klein fietswalhalla. (Helaas ook een motorfietswalhalla maar dat terzijde...). Al met al 75 km.

bullrider
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-08-2010 14:41

Bericht door bullrider » 05-09-2010 19:47

Zelf ook veertig kilometers weggetrapt. Via Zeijen, Oudemolen naar Gasteren. Via het balloerveld naar Rolde en door het Asserbos terug. Ik weet nu wel dat ik nog een extra bidon moet aanschaffen. Al met al gaat het lekker. Zal morgen ook weer de aluminium ros de sporen geven. Dan (waarschijnlijk) richting Zuidlaren.

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 05-09-2010 19:47

Vanochtend eerst een onaangename verrassing toen ik in de garage kwam: het achterwiel had een Plattfuss opgelopen doordat, zo bleek na demontage, bij de montage de binnenband klem gezeten heeft tussen de buitenband en de binnenkant van de velgrand. Gevolg was een gat van een halve centimeter en de wind aan de verkeerde kant van de band.
Na het plaatsen van een nieuwe binnenband alsnog op pad en de voorgenomen route afgelegd (die helaas met het oog op de windrichting niet erg tactisch uitpakte). Het resultaat mocht er echter zijn: een superstabiele wegligging en een van ieder ongemak verstoken genitale zone :D .
Wat nu? Helaas een andere wielset gaan uitzoeken terwijl ik de huidige zo mooi vond :cry: . Voor wat betreft het zadel lever ik de Fi:zik in en ga ik verder met de Selle Italia.

Cijfers: Windrichting Oost 3/4 vlagerig, afstand 69 km, avs 26,09 km p/u, ms 42,88 km p/u, gemiddelde cadans 85 rpm, 1662 calorieën verbrand.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Plaats reactie