Biken 06 december 2009

Plaats reactie
Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Biken 06 december 2009

Bericht door Rasmussen » 05-12-2009 19:29

Mijn bike is nog niet retour maar ik heb een leenbarrel, te weten een Cannondale F5 :wink: . Zoals het zich laat aanzien is het morgenochtend en aan het begin van de middag droog dus wil ik eigenlijke wel ff biken.
Er wordt een zuidenwind kracht 5 verwacht dus wellicht is het raadzaam een enigszins beschutte route te pakken en heeft Bokito mogelijk een idee voor een tactisch rondje rekening houdend met de windrichting? Onverhard is wat mij betreft gezien de afgelopen weken geen vereiste (lees: hoeft van mij niet zo nodig). Een starttijd van 09:30 is wat mij betreft geen probleem indien de startplaats niet Smilde is maar een stukkie dichterbij bijv. Assen of Hooghalen.
Ik check het forum vanavond nog wel ff en ga vooralsnog verder met mijn nieuwe weekendhobby genaamd kwal. meting :lol: .
Voor de overige deelnemers: check ook morgenochtend het forum nog even. Indien de voorspelling geen woord houdt en het onverhoopt hoost dan meld ik me hier alsnog af maar ik hoop dat dat niet nodig zal zijn.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 05-12-2009 22:31

Denk een beetje aan je woordkeus als het gaat om een Cannondale. Dat kan namelijk nooit een barrel zijn (in geen enkele toestand..). Ik wil morgen nog wel even biken. 09:30 Hooghalen lijkt me haalbaar. Ik heb me echter tegeoed gedaan aan een gourmet, bier en diverse Amelander nobeltjes. Het hangt er dus een beetje vanaf hoe laat ik uit mijn zerk rol. Dus een check van het forum is zeker aan te raden.

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 06-12-2009 08:18

Voorgestelde tijdstip gaat mij wel lukken. Broodjes gesmeerd, bidons gevuld, go

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 06-12-2009 08:30

Same here! Bis gleich.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 06-12-2009 13:30

Ik ben weer thuus en dat spijt me niet :shock: . Een andere bike met een stukkie aluminium wat je amper een stuur kunt noemen, een betonplaatje als zadel, een racehouding op een niet volledig op mijn maten afgestelde ATB, een al weken sukkelende linker knie met als kers op de taart een niet volledig haaks op de trapas staand linker pedaal en een lichamelijk niet toppie gevoel. Dit soort zaken doet de psyche van Ras geen goed.
Desondanks wel blij dat ik ben gaan biken met Evil "Nobeltje" Knievel, uhh Bokito die de wet van de remmende weerstand aan den lijve heeft ondervonden. Ik heb nog nooit een zak aardappels :wink: van zo'n slordige 90 kg zo plotsklaps en zo hoog door de lucht zien vliegen. De details zal Evil zelf nog wel vermelden. Gelukkig is 'tie er zoals het zich liet aanzien op een wat gevoelige spier in een kuit goed van afgekomen. Minder was dat Bokito a.g.v. de val of van een stukkie glas waar we even later doorheen reden in Westerbork met een flattie kwam te staan. Zodoende kwam voor Bokito een vroegtijdig einde aan de rit, werd hij door de bezemwagen afgevoerd en diende Ras met z'n lousy shape nog zien aan te komen in Rolde.
De route: Rolde, Hooghalen, de bossen in richting Elp (bij het herinneringscentrum), bij Schoonoord de bossen weer uit en rechtsaf richting Orvelte, Westerbork, Zwiggelte, Hooghalen, Graswijk, Anreep, Deurze, Rolde.
Totale afstand 63,29 km met een gemiddelde van 26,3 km p/u, max. speed 36,6 km per uur, windkracht een vieze 3,5 zuid.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 06-12-2009 14:28

Ik ben weer thuus en dat spijt me niet... De vorm was goed, het weer was goed, alles leek mee te zitten. Toch bleek het mijn dag niet te zijn. Op een onverhard stuk langs het oranjekanaal dacht ik even los te kunnen gaan door de bagger. Mijn voorwiel belandde echter in een kuil (met water) die blijkbaar zodanig diep was dat mijn voorwiel acuut tot stilstand kwam. Op zich geen probleem ware het niet dat de rest van mijn fiets inclusief ikzelf wel graag doorwilden. Mijn voorwiel hield voet bij stuk met als gevolg dat de rest van mijn fiets inclusief mijzelf het voorwiel ging inhalen en de enige mogelijkheid die daarvoor restte was door de lucht en zo geschiedde. Met die 90 kg kan ik wel leven die zak aardappelen vindt ik wat minder treffend. Als het hier zou gaan op een vrije oefeningen op de mat dan had ik m.i. nog een voldoende gescoord op elegantie :D. Nog geen kwartier later stond ik in Westerbork met een lekke band. Het thuisfront heeft even als bezemwagen gefungeerd en zo bleef het bij een 40km. Inmiddels is de fiets weer schoon en het bandje gelapt.

Plaats reactie