Biken 29 november 2009

Plaats reactie
Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Biken 29 november 2009

Bericht door Rasmussen » 28-11-2009 16:36

Donderdag was ik van plan om dit weekeinde te gaan biken. Vrijdag en vandaag voel ik me echter "like crap" met wazige klachten als hoofdpijn, onbeduidend zweverig gevoel in het hoofd en een spijsverteringskanaal dat de indruk geeft het eten er aan de bovenzijde weer uit te willen gooien :cry: . Ga er dus maar vanuit dat ik morgen niet van de partij ben. In het geval ik morgen weer fris en fruitig ben zal ik het forum checken en alsnog aansluiten. Mocht ik jullie morgen niet zien dan wens ik jullie een mooie tocht toe en zien we elkaar maandag weer.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 28-11-2009 21:31

Dat klinkt niet goed Ras. Fiets weer goed en nou is je eigen afstelling niet in orde. Als het weer meewerkt wil ik morgenvroeg nog wel even biken (verhard). Ik zou rond 08:45 wel op de fiets willen zitten. Kweenie of Forza nog plannen heeft maar ik ckeck het forum nog. Beterschap Ras !

Forza
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-12-2007 15:16

Bericht door Forza » 28-11-2009 21:54

Ben ook nie van de partij. Ga morgen een stukkie zwemmen, with the family; huttenheugte (volgens mij) in Dalen.

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 29-11-2009 17:28

Rondje van 60 km gedaan. Smilde, Hooghalen, Grolloo (rondje Berekuil), Schoonloo, ri Schoonoord, Elp, via mijn favoriete Oranjekanaal (met zijwind), Hijkerveld, Smilde. Droog weer, stevige wind en wederom een fiets onder de bagger...

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 29-11-2009 19:45

Netjes Bokito want er stond een fikse bries vandaag. Volgende week hoop ik weer van de partij te zijn. Lichamelijk zou dat weer moeten kunnen want ik voel me inmiddels een stuk beter.
Fiets weer goed en nou is je eigen afstelling niet in orde.
Vriend E. te B. heeft vrijdag de kabelspanning van de achterderailleur bijgesteld waardoor de bike nu weer goed schakelt. Na de eerstvolgende fietstocht moet ik mijn bevindingen rapporteren aan E. Zodra de problematiek weer de kop opsteekt dan halen ze de bike op en wordt elk onderdeel van de fiets gecontroleerd tot het eventueel krom zijn van het frame aan toe. Er rijden bij E. nog twee klanten die dezelfde problemen hebben als ik alleen valt er voor E. geen lijn te ontdekken waarmee de problemen kunnen worden verklaard. Indien uitvoerige controle geen bijzonderheden oplevert dan wil E. de shifters en derailleurs vervangen door SRAM X.0 waarmee de problemen zo weten ze uit ervaring tot het verleden behoren.

Er is 1 grote "maar" bij dit verhaal. Na het afstelwerk heb ik 1 uur in de zaak rondgewandeld aangezien de regen met bakken uit de lucht kwam en het helaas niet weer droog werd. Voor ik de fiets weer in de Fiat zou hebben zou ik doorweekt zijn aangezien de wielen weer uit de fiets moesten en het zadel ook diende te worden verwijderd. E. oppperde de fiets met de bus terug te brengen aangezien ze toch nog in Rolde moesten zijn. Ik vraag nog: "Jullie zetten de bike toch wel goed vast he?"
"Ja hoor, dat komt helemaal in orde" was de reactie. Toen de fiets werd thuisbezorgd door een 19-jarige puistenkop en ik de bike in de garage ff inspecteerde bleek de onderbuis over een lengete van 6 cm van lak ontdaan te zijn :evil: :evil: :evil: . Zie link: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-8WEXTV8PDYKB.jpg Daarnaast ontdekte ik nog 2 plekken die er voorheen niet zaten. E. weer gebeld, op verzoek foto's gemaakt en gemaild. Nu wordt de bike woensdag weer opgehaald en gaat 'ie naar de spuiter waar ze proberen met een airbrush de beschadigingen onzichtbaar weg te werken. Indien dit niet lukt dan wordt het komplete frame vervangen door een nieuwe.

Wanneer we uitgaan van de "het glas is half vol" theorie dan heb ik in het derde seizoen mogelijk een vrijwel kompleet nieuwe fiets voor geen geld maar een berg ergernis. Verkopen gaat een steeds prominentere rol spelen in mein gehirn want de lol is er onderhand wel af..
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 29-11-2009 21:05

Wat een vrucht die puistenkop. Doet gewoon pijn die foto ! Hopen dat ze alles netjes gaan fiksen en dan fietsen met die handel !

Gast

Bericht door Gast » 29-11-2009 22:09

Hiervoor ontwaak ik even uit mijn winterslaap en kan maar 1 dingen zeggen: Scheisse. :shock:

Plaats reactie