Hondsrugmarathon 17 oktober 2009

Forza
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-12-2007 15:16

Bericht door Forza » 16-10-2009 21:52

Thanx voor dit lesje topografie. Ik zal Theca vragen of ik m 'n zakgeld mag. c u

PS: ik check het forum morgen nog ff om half negen of we defintief een "go" hebben. Vergeet niet je mudprotectors, wuz :wink:

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 16-10-2009 22:33

That's a big 10-4 Forza. I'll check this forum also at 08:30 and be damn sure that I'll bring my mudprotectors :)
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Forza
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-12-2007 15:16

Bericht door Forza » 17-10-2009 08:25

Heb er zin in, weer lijkt goed, verwachtingen zijn redelijk, wat mij betreft hebben we een "go".

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 17-10-2009 08:35

Vanaf deze kant eveneens een lekkere kleffe/klamme/natte go :wink: .
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 17-10-2009 20:27

Dit was geen relaxed tochtje voor Ras. De eerste 70 km verliepen redelijk voorspoedig. Wel was er geregeld sprake van een modderbad maar dat schijnt goed te zijn voor de huid :D . De laatste 25 km vond ik echter ronduit onplezierig worden aangezien dit een aaneenschakeling was van modderbaden over de gehele breedte van het pad en soms een paar honderd meter lang. Zeker wanneer de vermoeidheid een rol begint mee te spelen dan gaat de lol er snel af. De hartslag daarentegen klimt maar zo richting 180 en de adem giert je door de keel m.a.w. gewoon afzien dus :roll: . Vorig jaar was het parcours vanuit Gieten zo goed als droog en dat scheelt een slok op een borrel. Afijn je moet alles een keer meemaken zeggen ze dan. Morgen wacht nog een fijn klusje aangezien ik bij thuiskomst de kleding voor de wasmachine heb gegooid en in bad ben gedoken. Hierbij ben ik vergeten de sleutel van een fietsslot van de rits van de jas te verwijderen. Gevolg is dat de veiligheidsspeld is teruggevonden in de trommel maar dat de sleutel waarschijnlijk of in de zeef of onderin de afvoer ligt. Dat betekent morgen wasmachine van de kant en een sleutelexercitie in de hoop de sleutel terug te vinden. Indien het ding in de wasmachine blijft liggen dan verroest 'ie in no-time en is de was straks mooi roestbruin en daar wordt mevrouw Ras niet vrolijk van :x .
Bij thuiskomst stond 102,64 km op de klok met een gemiddelde van 19,4 km per uur gemiddeld. Gemiddelde hartslag 152 bpm en 3960 kcal verbrand.
Forza: goed thuisgekomen hoop ik?
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Forza
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-12-2007 15:16

Bericht door Forza » 17-10-2009 21:14

Zeker gezien de waterrijke ondergrond, respect Rasmussen. Ben wel goed thuis gekomen, maar kwam uit ergens voor Orvellte en dus kleine 25 kilometer nog naar Assen, weliswaar verhard, maar mijn tegenstander (de wind) mocht er ook zijn. Dikke wind, groot deel recht op de snufferd. Gelukkig tijdens het fietsen op asfalt geen hinder van mijn rechterhand. Hopen dat ik 'm vanavond niet nodig ben :wink:
Begon zo goed, al snel speelde mijn gekneusde (?) rechterhand op. Weg plezier. Pijnscheuten werden erger. Deed zelfs pijn bij het schakelen. En de omstandigheden waren zodanig dat je vaak moest schakelen. Hoerepaden :( . MTB noemen ze het toch? Nou geen M gezien. Ging dus niet, gevolg: een gat tussen Rasmussen en mij, telkens weer. Rasmussen elke keer omkijken. Plezier neemt daardoor nog meer af. Ligt niet aan Ras, maar dat is mijn mindset. Maar ik fiets voor mijn plezier en dat had ik dus niet meer. Goede beslissing genomen om naar huis te gaan. Ik had alleen rechtsaf moeten gaan i.p.v. linksaf. Alsnog 90 op de teller.

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 17-10-2009 23:28

Gezien de totaalafstand die jij hebt afgelegd met inderdaad een steeds verder toenemende wind en die pijnlijke hand verdien jij n.m.m. minstens net zoveel respect. Maandag zou ik er toch de h/a maar eens even mee bezoeken. De gaten liet ik uiteraard niet bewust ontstaan maar vanwege het feit dat er met regelmaat stukken waren waarbij achterom kijken niet erg veilig voor jezelf was zoals de single tracks in combinatie met de modderige stukken waarop het gewoon een kwestie van geconcentreerd doortrappen was ontstonden deze toch een aantal keren.
Zeker gezien de lengte van de tocht en de laatste abominabel slechte laatste 25 km weet ik zeker dat je voor het herstel van je hand een goede beslissing hebt genomen om niet door te gaan. Schrale troost maar toch...
Volgende jaar gaan we wat mij betreft in de herhaling. Overigens heb ik bijzonder veel M gezien maar dan in de hoerdanigheid van mud :wink: .
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 18-10-2009 17:58

Respect mannen ! Dat klinkt niet als het favoriete bokito parcours... 100 km ATB-en lijkt me een uitdaging maar het moet wel leuk blijven.
Bokito kwam vandaag op 77.98 km uit: Noordwijk, Katwijk, Scheveningen, Wassenaar en zo weer terug. Mooi herfstzonnetje erbij maar in het begin tamelijk koud. Wel schitterende toch door de duinen. Op enig moment aangehaakt bij een groep wielrenners waar ik vervolgens met mijn dikke banden bij vandaan gefietst ben :D . Dat was mijn glorieuze moment van vandaag... Van de week nog even de ATB route Noordwijk verkennen.

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 18-10-2009 18:54

Bokito schreef:Bokito kwam vandaag op 77.98 km uit: Noordwijk, Katwijk, Scheveningen, Wassenaar en zo weer terug. Op enig moment aangehaakt bij een groep wielrenners waar ik vervolgens met mijn dikke banden bij vandaan gefietst ben :D . Dat was mijn glorieuze moment van vandaag...
Dan heb jij je best ook wel even weer gedaan Bokito, zowel qua afstand als qua het losfietsen van wielrenners (ervan uitgaand dat de wielrenners geen vreet- of plaspauze hadden op dat moment :wink: )
Veel plezier nog deze week en wellicht tot zondag.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Plaats reactie