Hondsrugmarathon 17 oktober 2009

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Hondsrugmarathon 17 oktober 2009

Bericht door Rasmussen » 04-10-2009 21:44

Heren, ik zeg "Doen" (behoudens Prostitueenwetter):

Zaterdag 17 oktober - Klaucke MTB-Veldtoertocht
AMEN: Herberg Dianaheide. Amen 53 (aan de weg naar Hooghalen)
Start 100 km: 9.00 tot 10.30 uur. De route wordt met pijlen/linten aangegeven.

De tocht start dit jaar voor het eerst bij Herberg Diana Heide te Amen.
Vanwege de nieuwe startplaats wordt men dit jaar langs nieuwe onbekende paden in de boswachterijen Grolloo en Hooghalen geleid.

Het grote voordeel van de nieuwe startplaats is dat de gehele route over onverharde paden gaat.
De boswachterij Hooghalen is een ontginningsbos op oude heidegronden. Sparren en lariksen bepalen het gezicht.
Er liggen ook mooie heideterreintjes en vennen.
U vindt er het voormalige kamp Westerbork en Radio Sterrenwacht Astron.

De boswachterij Grolloo is een prachtig gebied.
Op veel plaatsen wijkt het bos voor open heide.
Bijzonder zijn de vele vennen. Het mooist is het Grolloërveen.

Bij terugkomst kan de fiets afgespoten worden en tevens is er voor de deelnemers douchegelegenheid.

In tegenstelling tot hetgeen er in het Toer Evenementen Programma (TEP) vermeld staat, zijn alle routes gepijld.
Cannondale zal aanwezig zijn met een promotiebus met diverse fietsen.

Algemeen
De deelnemers aan de tocht kunnen aan het einde van de tocht voor 1 euro een pastamaaltijd krijgen in Herberg Dianaheide.
Tevens doe je door middel van het nummer op je startkaart (dus deze goed bewaren) mee aan een verloting met prachtige prijzen.

Een routekaart is te vinden op de site: http://www.klaucketweewielerhuis.nl/

Nu nog een manier vinden om je op te geven voor de tocht. Ik zal es bellen met de boys van Klaucke.

_________________
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Forza
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-12-2007 15:16

Bericht door Forza » 09-10-2009 19:41

Mijn 'schoonzus' is de 17de jarig, maar zoals het nu lijkt gaan we de 18de naar Waardenburg. M.a.w. count me in

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 09-10-2009 23:53

Goed nieuws Forza! Nu maar hopen op een droge week voorafgaand aan de 17e. Vanavond nog ff mijn spinning instructeur gesproken die in de organisatie van deze tocht zit. We hebben het voordeel dat vanwege voorschriften van Staatsbosbeheer en nog een paar van dit soort clubs gereden dient te worden over wat bredere paden (wees gerust er zitten af en toe best pittige stukjes tussen). Op de 100k zie ik dit als voordeel aangezien buckle pistes etc. wel erg leuk zijn op een 50k tocht maar op 100k schiet dat niet erg op en zit je zomaar 5 uur op je bike aangezien het gemiddelde in dat geval rond de 20 km per uur zal liggen. Door de huidige opzet zijn we hoop ik in staat rond de 25 km per uur te kunnen rijden waardoor we een uurtje minder lang onderweg hoeven zijn.
Inschrijven dient ter plekke te gebeuren en na afloop worden er blijkbaar mooie priezen verloot op basis van trekkingen van startnummers. Sowieso niet verkeerd om nadien nog ff een bordje past voor € 1,-- naar binnen te werken.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Forza
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-12-2007 15:16

Bericht door Forza » 10-10-2009 13:10

Brede paden zeg je; onverhard en dan rond de 25 gemiddeld, 4za zegt behoorlijk ambitieus. Stumpen is niet mijn ding zoals je weet, maar op onverharde paden zit ik direct in het rood te fietsen. We shall see

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 10-10-2009 14:20

In mijn post geef ik ook al aan dat ik hoop rond de 25 km per uur te halen. Niet onbelangrijk is echter een aspect dat ik nog niet benoemd heb: het mag ook leuk zijn dus met de b$# op het stuur is wat mij betreft geen noodzaak :D. Gaat volgens mij helemaal goed komen dus.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 10-10-2009 22:00

Helaas kan ik er niet bij zijn :( . Afstand en parcours had me wel aangesproken. Bovendien thuiswedstrijd. Succes !

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 16-10-2009 16:39

Forza, we kunnen starten tussen 09:00 en 10:30. Mijn voorstel is om 09:30 bij Dianaheide af te spreken en de mobiele telefoons aan te zetten zodat we elkaar kunnen bereiken voor het geval we elkaar niet direct zien. Voor wat betreft de 25 km per uur gemiddeld, deze snelheid kunnen we sowieso wel gedag zeggen daarvoor is het de afgelopen week veel te nat geweest. Zoals al eerder opgemerkt is dat ook niet het belangrijkste. Het zou wel fijn indien het morgen eens droog zou blijven en de wind zich een beetje zou inhouden :shock: . Vergeet geen cash mee te nemen aangezien we ter plekke dienen in te schrijven en te betalen. Nadien kunnen we ff een bord pasta voor 1,-- naar binnen werken waarna we met de te winnen dikke priezen op huus an kunt goan (hou de Vec dus maar staande bij) :wink: .
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Forza
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-12-2007 15:16

Bericht door Forza » 16-10-2009 18:57

That is a roger, but where f... is Dianeheide?

Forza
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-12-2007 15:16

Bericht door Forza » 16-10-2009 19:47

Hoeveel harde contanten heeft een deelnemer met honger nadien eigenlijk nodig?

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 16-10-2009 21:21

Forza schreef:That is a roger, but where f... is Dianeheide?
Wat scoorde jij vroeger op aardrijkskunde? Topografie van je homecounty lijkt een beetje roestig :wink: . Wanneer u om 08:45 op uw Trekfiets springt, naar Hooghalen fietst om vervolgens linksaf te slaan richting Amen dan vindt u Dianaheid na 3 km aan uw linker hand.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Plaats reactie