Biken 13-09-09

Plaats reactie
Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Biken 13-09-09

Bericht door Bokito » 12-09-2009 20:32

Ik wil morgenvroeg nog wel even biken. Vandaag een fikse boswandeling gemaakt en toen kreeg ik zin in ATB-en (maar ik weet niet of de ATB van Ras alweer APK is). Verder wordt het fris en zal er morgen vroeg een stevige wind staan wat ook een reden kan zijn om het bos op te zoeken. Voorstel 09:30 Hooghalen ? om vervolgens de vaste route Dwingeloo (23km) te pakken ?
Dunne banden mag natuurlijk ook als dit de voorkeur heeft...

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 12-09-2009 21:52

Ras wil ook nog wel biken en heeft zijn ATB weer in topconditie :D . Mijn voorkeur gaat, ondanks de stevige windvoorspelling, echter uit naar de dunne bandjes zolang het seizoen dit nog toelaat. Vanochtend ff het achterwiel van de racert weer opgehaald waarvan de lagers even opnieuw in het vet zijn gezet zodat het wiel merkbaar lichter draait :) .
Indien Forza voorkeur heeft voor dikke banden dan sluit ik me bij de meerderheid aan en is je voorstel vwb plaats en tijdstip akkoord. In dat geval heeft Prik ook de mogelijkheid om aan te pikken indien hij dit zou willen.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Gast

Bericht door Gast » 12-09-2009 22:12

Prik pakt morgenochtend de ATB (heb ook niet anders), en gaat samen met vrouw Prik biken. Bij mijn weten zal Forza morgen niet starten, omdat hij morgen zal verjaren.

Forza: gefeliciteerd alvast. Ik zal maandag een plak stoet minder meenemen naar kantoor. :wink:

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 12-09-2009 22:34

OK, dan wordt het de racert, kein problem. Zie je dan morgen op de afgesproken tijd en plaats.
Prik have fun. Forza alvast fielseteert !

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 12-09-2009 22:39

Racert akkoord. Morgen pakt Prik vrouw Prik en Cor verjaart dus wordt het weer een duetje :wink:
Gezien de windrichting Noord tot Noordwest een optie om de startplaats Norgervaartsebrug te maken? Zal indien we rekening willen houden met de wind wel een Fries rondje worden tenzij jij alternatieven hebt.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 12-09-2009 23:35

OK, 09:30 Norgervaartsebrug

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 13-09-2009 13:20

Hij was weer fijn: enkele miezerige buitjes en tussen Oosterwolde en Veenhuizen een echte soppert. Fietspaden lekker klef dus een dito bike die ik zo dadelijk als een heuse materiaalman maar weer ga kuisen :twisted: .
Route: Norgervaartsebrug, Bovensmilde, Smilde, Hoogersmilde (Bosweg), Elsloo, Makkinga, Oosterwolde, Veenhuizen, Huis ter Heide, Assen, Rolde (Rasmussen) en Smilde (Bokito).
Volgens mijn niet geresette fietscomputer kom ik na aftrek van de vorige rit (Vuelta) uit op 81,64 km met een gemiddelde van 29,38 km per uur en een lekker Noordnoordwesten briesje kracht 4. Tezamen met een dikke 15 graden was het dik feest :wink: Zonder dollen: ondanks het boutweer toch lekker gefietst en de zondagmiddag weer goed besteed met mijn favoriete hobby :wink: . Bokito bedankt maar weer en oant moarn.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 13-09-2009 16:37

Het was zeker weer fijn ook al zat het weer wat tegen. Mijn teller stond op 83km maar dat klopt dus niet. Verklaring: teller stond op bike 2 met vermoedelijk een ingestelde wielmaat vélocipède (achterwiel). Als ik 10km bij jou stand optel dan kom ik aardig in de buurt denk ik (91 km). Dat klopt ook met de tijd en het gemiddelde.
Na thuiskomst gelijk de fiets maar even afgesopt en daarna bokito zelf. Inmiddels ook de moeilijk bereikbare plekjes weer goed gepoetst (en dan heb ik het over mijn bike :D ) zoals een framelicker betaamt. Ras bedankt, bikers prettige avond !

Gast

Bericht door Gast » 13-09-2009 18:39

Mooie tocht door het Gieterse bos. Uiteindelijk ruim 47 kilometer op de tellers. Helaas op de rit terug onaangenaam verrast door een aardige bries en hemelwater. Woensdag ben ik niet van de partij ivm de verjaardag van mijn zoon. Wellicht dat ik dinsdag nog een tochtje ga maken.

Forza
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-12-2007 15:16

Bericht door Forza » 14-09-2009 09:55

Heren, bedankt voor de felicitaties. Prik, je zult wel honger krijgen, ben maandag nl. niet op het werk. ff tot rust komen van het feest(je). Vorig jaar niet gevierd (allen weten waarom) dus nu maar een beetje dubbel. Thecla is maandag ook vrij :wink:
Woensdag maar weer opstappen. Volgend weekend wordt ook nie wa. Ben met de hele femmellie in Parijs.

Plaats reactie