Suunto hartslagmeters

Plaats reactie
Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Suunto hartslagmeters

Bericht door Rasmussen » 14-12-2008 23:04

Zoals vanochtend besproken de site: www.suunto.com

Algemene info over Suunto hartslagmeters:
Waarom de Suunto t-serie?

De datatransmissie (de gegevens die de belt doorzendt naar het horloge) is digitaal op een zeer hoge Radio Frequentie van 2,4 GHz. Andere merken gaan nog steeds uit van de (verouderde) analoge laagfrequentie. Het grote voordeel van deze hoogfrequentie is namelijk, dat je geen last meer hebt van storingsvelden zoals bespanningkabels en GSM masten. Je verliest dus nooit het signaal en krijgt altijd de juiste waarde door.
Een ander voordeel van digitale data transmissie is, dat de kans op overspraak (je meet de hartslag van de sporter naast je) uitgesloten is (kans van 1 op 65.000). Gecodeerde analoge systemen vangen dit bekende probleem maar gedeeltelijk op (kans van 1 op 22).
In het algemeen meten hartslagmeters het gemiddelde van (alleen) de laatste 10 hartslagen. De Suunto’s daarentegen, meten niet de hartslag, maar de ‘Heart Rate Variability’ (HRV) in milli seconden. Vooral bij intervaltrainingen is een actuele waarde belangrijk en kan een vertraging hinderlijk werken.
Bij de t3c en t4c kun je real time je Training Effect (TE) aflezen. Zo kun je per trainingsessie exact de juiste intensiteit bepalen. En zo voorkom je dus dat je overtraind raakt of juist te weinig inspant.
De hartslagmeters zelf zijn voor alle sportactiviteiten in basis hetzelfde. Of je nu een loper of een fietser bent. Alleen voor de snelheid en afstand kun je je hartslagmeter voor jouw specifieke sport met de juiste POD’s aanpassen. Hartslag is tenslotte hartslag. Koop je eerst een t3c plus Foot POD ga je later meer fietsen dan hoef dus alleen een Bike POD erbij aan te schaffen.
De batterij van de belts én de horloges zijn door de gebruiker eenvoudig te verwisselen. Het probleem dat je het daardoor in aanloop naar een wedstrijd of een race zonder je hartslagmeter moet doen, behoort daarmee tot het verleden. Bovendien spaart het onnodige kosten uit.
Bij de meeste modellen kun je je gegevens downloaden naar je computer. Hiermee kun je de logbestanden van trainingen eenvoudig bewaren en bewerken.
Suunto heeft inmiddels al een sterke reputatie opgebouwd binnen de topsport met de geavanceerde t6 en Team Equipment. Een mooi voorbeeld daarvan is de samenwerking die we voor de elite sport zijn aangegaan met NOC*NSF.
Smaken verschillen uiteraard, maar bij Suunto gaat het design altijd verder dan het maken van zo maar een (sport)klok. Je kunt je hartslagmeter dus met een gerust hart ook naar je werk of op je bruiloft dragen...


Info over de Suunto t3c:
Alle T3c modellen zullen worden geleverd met de uiterst comfortabele Comfort Belt! De Suunto Comfort Belt is gemaakt van een huidvriendelijk textiel. De siliconen platen zorgen ervoor dat de belt tijdens actie goed op z’n plek blijft. En met z’n 39 gram voor de complete belt, inclusief batterij, is het een van de extreem lichtste belts op de markt. Uiteraard kan de gebruiker de batterij nog steeds eenvoudig zelf vervangen.

De Suunto T3 helpt u bij het trainen door u real time informatie tijdens het trainen te geven. Bent u over- of ondertraint? Traint u hard genoeg om uw doelstellingen te bereiken? De Suunto T3 weet het en geeft u real time uw trainings effect door.

Eigenschappen

Real-time Training Effect
Huidige hartslag, gemiddelde hartslag en maximale hartslag
Real-time calorieverbruik
Drie zones met alarm
2 instelbare hartslaglimieten met alarm
Snelheid- en afstandmeting met de Foot POD, Bike POD, of GPS POD (is optioneel)
Te gebruiken met de PC POD
Dual tijd, datum en alarm
Opslag geheugen voor 15 trainingen
Stopwatch met 50 rondes
Interval timer
Batterij vervangbaar door gebruiker
Hartslagband met foutvrije ANT transmissie technologie
Waterdicht tot 30 meter
Verwisselbare band

Enige info over de pc pod:
De Suunto PC POD is een perfect hulpmiddel van Suunto en is ontworpen om de functionaliteit van uw hartslagmeter uit te bouwen. Proffesionals, Fysiotherapeuten, maar ook fanatiekelingen en persoonlijke trainers vinden de PC POD een zeer waardevol hulpmiddel als toevoeging aan hun trainingsprogramma.

De PC POD beschikt over een draadloze connectie met een range van 10 meter. Dit maakt het mogelijk om de trainingsdata rechtstreeks naar uw PC over te zetten. De speciale software om de gegevens weer te kunnen geven wordt standaard meegeleverd met de PC POD. Deze PC POD maakt het mogelijk om real time gegevens van 1 tot 3 atleten tegelijk weer te geven en op te nemen tijdens de training. U hoeft in dat geval geen gebruik te maken van uw polsunit, maar kunt dan alle gegevens aflezen via de PC. De PC POD is natuurlijk ook te gebruiken om de data uit uw T3c of T4c te downloaden naar uw PC.

Ik ga wellicht volgende week zaterdag eens een kijkje nemen in Valthermond bij een dealer van Suunto die ik gisteren heb gesproken bij de show van Egbert Egberts te Borger. Indien er nog meer geïnteresseerden zijn laat het dan even weten.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 24-12-2008 08:48

Man wat een verhaal. Maakt ie ook cappuccino ?
Ik zeg altijd maar zo; 'zoals het hartje op de fiets tikt, tikt het nergens'
Trouwens die range van 10 meter is in jouw geval wel handig. Als je dan weer eens van de ATB geslingerd bent dan hoef ik niet je pols te voelen maar kan ik gewoon naar je ATB (10 meter verderop) lopen om te zien of alles goed gaat.... :lol:

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 25-12-2008 10:30

Kun je nagaan: zelfs bij de aanschaf van een hartslagmeter neem ik nog in de afweging mee of de groep mogelijk iets aan mijn hartslagmeter kan hebben. Eigenlijk ben ik te goed voor deze wereld... :)
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Plaats reactie