Focus Cayo Expert

Plaats reactie
Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Focus Cayo Expert

Bericht door Rasmussen » 13-12-2009 13:12

Zojuist mijn voorbereidingen voor het raceseizoen 2010 gestart met de aanschaf van een nieuwe bike te weten de bovengenoemde Focus Cayo Expert in de kleurstelling zwart/wit en een deels rode bovenbuis :D .
De bike is volledig van carbon en afgemonteerd met de eveneens van carbon vervaardigde Campa Chorus 11-speed groep. De groepset is standaard een duo en wordt vervangen door een compact versie met een 56-er en een 38-er kettingblad i.p.v. de standaard bij een compact gemonteerde 34-er. Deze krijg ik er wel los bij zodat bij een bergexcercitie enkel het binnenblad verwisselt hoeft te worden. De cassette zal worden vervangen door een 12-27 versie zodat ik in Limburg en Moezelgebied zonder wissel van kettingblad kan blijven fietsen. Het standaard gemonteerde FSA aluminium stuur en de zadelpen worden vervangen door een FSA carbon versie met witte en rode accenten en de Fulcrum 5 wielen worden vervangen door Campa type Zonda wielen (kwijl). Uiteraard wordt de bike geleverd met Chorus pedalen van Campa en worden er bijpassende bidonhouders/bidons gemonteerd. Daarnaast volgt er nog een kledingset van Campa Chorus 11 speed.
De Pina is afgevallen omdat mijn voorkeur uitging naar een nieuwe bike en de nieuwe FP3 slechts geleverd wordt met Shimano Ultegra. Een Italiaanse bike met een Japanse groep is n.m.m. vloeken in de kerk en ombouwen naar Campa is financiële waanzin.
Terwijl ik dit stukje schrijf ben ik toch maar blij dat ik mijn joggingbroek aan heb aangezien de tafel onbedoeld meerdere malen omhoog komt en dan is enige ruimte in de broek wel prettig :wink: .
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 13-12-2009 20:37

Gefeliciteerd man ! Ik ben erg benieuwd. Goede keuze, een duitse Focus past gewoon beter bij je als een Pina.

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 13-12-2009 21:14

Bokito schreef:Gefeliciteerd man ! Ik ben erg benieuwd. Goede keuze, een duitse Focus past gewoon beter bij je als een Pina.
Dank je Bokito. Het gaat nog wel ff duren aangezien ik heb aangegeven er gezien het jaargetijde geen haast mee te hebben. E. gaat eerst de verkochte ATB's afleveren dus het zal wel januari 2010 worden eer ik de bike in de woonkamer heb staan :D .
Voor wat betreft het beter mij me passen van een Focus heb je vanwege twee redenen waarschijnlijk gelijk.
1: Waar ik bang voor was met een nieuwe bike was dat ik het gevoel van mijn Red Bull kwijt zou raken. Ook hiermee ben ik door de afgelopen zeven jaren heen aardig vergroeid geraakt. Een Pina is een kortere fiets wat betekent dat ik me meer zou moeten opvouwen en dieper zou komen te zitten. Van de Focus hebben we al uitgemeten dat het verschil met mijn Red Bull is dat de voorbouw een halve centimeter lager is. Indien ik dit als onprettig zou ervaren dan kunnen de shifters een halve centimeter omhoog waarmee de zithouding van de Focus identiek zou moeten zijn als op de Rode Stier.
2: De Pina is een Italiaanse "natte droom" op wielen en niet flawless dit i.t.t. het Gründlich Duitse "C1000-geen fratsen" principe van Focus wat waarschijnlijk beter bij me past. Want het is met een fiets bij Ras net als met een auto: als het ding het niet doet of hapert dan is geduld ineens niet zijn sterkste kant :roll: .
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 13-02-2010 17:33

Gisteren een telefoontje van E. te B. ontvangen met de vraag of ik ook zin had om de bike te komen bekijken: de nummer 1 van 2010 voor wat betreft de categorie retorische vragen. Vanochtend dus ff heen geweest en ik kan jullie zeggen dat het het wachten waard geweest is.
De FSA carbon zadelpen, stuur en voorbouw waren inmiddels gemonteerd evenals als Campa Record pedalen i.p.v Chorus aangezien deze niet meer gemaakt worden (een stapje omhoog qua pedalen hoor je mij niet over klagen :wink: ). Het heeft zo lang geduurd omdat de Campa Zonda wielen modeljaar 2010 op zich lieten wachten. Voor de peppy die-hards: de bike is wit/zwart/rood evenals de Campa Zonda wielen en de FSA onderdelen tot en met twee carbon FSA bidonhouders aan toe.
De heren verkopers waren vanochtend razend benieuwd naar het gewicht en hebben geconstateerd dat de complete bike 7,9 kg weegt. Ter indicatie een fiets van € 10.000,- is ongeveer 7,1 kg. Het materiaal kan geen excuus zijn, de vorm van de inmiddels dikpens zal waarschijnlijk de zwakste schakel blijken zijn :oops:.
Terwijl ik dit tik ben ik blij dat ik me vanochtend wederom in mijn campingsmoking heb gehesen. Die kan nu echter in de was ... :shock:

Er is nog maar 1 omstandigheid op basis waarvan ik mezelf verhang voordat ik ook nog maar 1 meter op de nieuwe bike heb gereden indien het nog veel langer voortduurt : Laat dat h@$*&nweer nu eindelijk eens ophouden :evil: :evil: :evil:
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 28-02-2010 11:27

Gisteren mijn "verjaardagscadeautje" opgehaald bij E. te B en 's middag meteen even in de was gezet en daarna zelf ff een koude douche genomen :wink: . Wat een bike! Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het mijn fiets is en dat ik daar straks op mag fietsen :D . Laat het voorjaar maar komen...
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 28-02-2010 20:16

Dat zijn berichten ! Ik zou em in de slaapkamer zetten :D

Plaats reactie