Remmetjes

Plaats reactie
Gast

Bericht door Gast » 27-05-2012 13:55

ik was voornemens om morgenochtend te gaan fietsen. blijkt helaas dat mijn achterwiel volledig vast zit. iemand van jullie hier verstand van?

bullrider
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-08-2010 14:41

Bericht door bullrider » 27-05-2012 17:32

Prik,

Volgens mij heb je last van vastzittende remblokjes ( of zuigers ) die "vastgeplakt" zitten aan de schijf. Boel loshalen en eventueel schoonmaken moet je probleem verhelpen. Ik zelf heb trouwens ook een probleem met mijn achterrem. De remblokken zitten te strak tegen de schijf en er zit hoegenaamd geen ruimte in de remhandel. Iemand een idee? Heb alles al los gehad. Lijkt op te veel olie.....

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 27-05-2012 23:11

Ik hoop dat jullie met mijn telefonische tip de remmetje weer gangbaar krijgen. Indien de problemen zich herhalen dan wil ik jullie met alle plezier helpen met het schoonmaken van de remzuigers.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

bullrider
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-08-2010 14:41

Bericht door bullrider » 28-05-2012 11:58

Ras,

Zowel de voor als achterrem weer los gehad en de door jou geopperde werkwijze geprobeerd. Voor de voorrem werkt het prima, de zuigers kon ik weer behoorlijk terug drukken. Alleen voor de achterrem lijkt het of een van de zuigers compleet vastzit. Ik krijg daar geen beweging in. Het achterwiel loopt nu wel weer redelijk los, maar echt lekker is het nog niet.

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 28-05-2012 13:08

Helaas Bull, dat wordt dus iets groter onderhoud aan de zuiger/klauw. Komende week wat mij betreft op een avond maar ff naar kijken. Als de zuiger daadwerkelijk zo vast zit als jij beschrijft dan is dat ook niet van de laatste paar weken maar hangt 'ie al langere tijd (wellicht zonder de schijf te raken). Een probleem in de categorie uitdaging. Ik verwacht door de zuiger in te spuiten met Brunox/WD40 en dit enige tijd te laten intrekken, de zuiger uitdrukkelijk terug te drukken moet zijn. Tot slot moet het vrijgekomen vuil worden verwijderd evenals de overtollige Brunox/WD40 voordat de blokken weer gemonteerd worden.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Plaats reactie