Wie is er nu gek?

Plaats reactie
Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Wie is er nu gek?

Bericht door Rasmussen » 06-03-2008 20:58

Een op het werk nader te noemen collega kocht vandaag bij de Lidl:
Fietsschoenen voor € 30,--
Pedalen (klik aan een zijde) inclusief plaatjes € 15,--
Helm € 15,--

Ik heb de goederen bekeken en kon er voor dat geld weinig op afdingen. De pedalen zijn voor ons ATB gebruik minder geschikt omdat je maar een klikkant hebt. De helm daarentegen zag er netjes uit en was voorzien van een vliegengaas, voering aan de binnenzijde en een keurig verstelsysteem aan de achterzijde met een draaiwiel.
De schoenen tot slot overleven niet lang in terrein zoals afgelopen zondag omdat ze voor bestaan uit een combinatie van suede of wat er voor moet doorgaan en mesh nylon. De zool daarentegen is mooi stevig en voorzien van de mogelijkheid tot het bevestigen van plaatjes en het voetbed lijkt ook helemaal niet verkeerd.

Nu zal er ongetwijfeld een waarheid zitten in het gezegde: "Alle waar is naar zijn geld". De prijzen van mijn nieuwe helm en de goddelijke Sidi's liggen me echter nog vrij vers in het geheugen. Je kunt voor de Lidl prijzen heel wat keren nieuwe spullen kopen voordat je aan het bedrag zit van wat het merkspul kost.

Wij hebben echter het voordeel dat we er altijd "peppy" uitzien en dat is ook wat waard... :wink:
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Forza
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-12-2007 15:16

Bericht door Forza » 21-03-2008 16:34

Wie of wat is Lidl? Er zijn grenzen. Minder bekende merken? Okee. Goedkoop? Okee. Maar Lidl? Neh. Moet nageven, je bent wel een hele vent als je het durft na te vertellen dat je je 'gear' hebt gekocht bij een duits bedrijf, dat handelt in levensmiddelen.
Nu even serieus. Wat betreft de helm, belangrijke bescherming voor het hoofd, ik hoop niet dat goedkoop duurkoop blijkt te zijn, want voor dat geld heb je alleen een helm met een buitenkant waarschijnlijk zo sterk als die van een hard gekookt ei. Persoonlijk ben ik van mening dat in dit geval sprake is van verkeerde zuinigheid.

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 22-03-2008 23:45

Forza schreef:Wat betreft de helm, belangrijke bescherming voor het hoofd, ik hoop niet dat goedkoop duurkoop blijkt te zijn, want voor dat geld heb je alleen een helm met een buitenkant waarschijnlijk zo sterk als die van een hard gekookt ei. Persoonlijk ben ik van mening dat in dit geval sprake is van verkeerde zuinigheid.
Aldus de man die dit ATB-seizoen werd gesignaleerd met een "peppy" veiligheidsmuts ipv een helm :wink: .
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Plaats reactie