Biken 25 oktober 2008

Plaats reactie
Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Biken 25 oktober 2008

Bericht door Rasmussen » 24-10-2008 07:58

Komend weekend heb ik nog een aantal klussen liggen in de nieuwe woning van mijn schoonvader. Wanneer ik de buienradar bekijk dan hebben we zaterdag qua weer een mooie dag en zondag een grote kans op een k..... dag :x . Aangezien ik niet van plan ben voor het derde weekend achtereen niet te fietsen heb ik besloten om op zaterdag te fietsen onder het motto "binnen is binnen". De wind is morgen zuidwest kracht 4 en ik heb geconstateerd dat het in de bossen behoorlijk nat is. Dit pleit voor een verhard rondje Westerbork/Orvelte op de atb van in totaal een 55-60 km. Ik zou rond 14:30 willen starten waarmee de eindtijd rond 17:00 uur zal liggen. Indien iemand me wil vergezellen dan stel ik dat uiteraard erg op prijs. In dat geval moeten we de startplaats nog even bepalen.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 24-10-2008 19:07

Jo, bokito is er ook weer. 3x gefietst rond Cochem. Meest verhard maar soms ook een niet geplande onverharde weg. Prachtige omgeving en op één dag na goed weer. Hele vieze klimmetjes van soms tegen de 20% ! Het park ligt hoog dus je komt telkens thuis met een hartslag van 180...
Ik weet nog niet wat de planning is voor morgen maar als ik nog wil fietsen dan meld ik me op het forum. Later ! Succes met klussen in ieder geval.

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 25-10-2008 13:36

Ik wil nog wel even fietsen. Heb je net gebeld maar krijg je niet te pakken. Zullen we in Ekehaar afspreken om 14:45 ?

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 25-10-2008 17:49

Ondanks de stevige bries hebben Bokito en ik het voorgenomen rondje vanmiddag gefietst. Eenmaal thuis realiseerde ik me pas echt hoezeer ik het fietsen de afgelopen twee weken gemist heb toen de op één na lekkerste soort "satisfaction" :wink: zich liet voelen. Het soort voldoening dat je alweer doet verlangen naar de volgende keer.
In totaal had ik 56,50 km op de klok met een gemiddelde van 27,8. Racefietsgemiddelden op een atb met zo'n vette wind daar hoeven we ons absoluut niet voor te schamen!
Die Solex knuppels die we in Hooghalen zagen gingen uiteraard dezelfde kant op als ik. Die krengen lopen net boven de 30 km per uur. De een iets harder de ander iets langzamer. Een dilemma want wat te doen: er lafjes achter gaan hangen in zo'n vette kwalm en met een snelheid die net lager ligt dan jezelf zou willen rijden of d'r op en d'r over in de stijl van Forza? Tot ongenoegen van de bralbakken op de Solexen waarvan de snelste notabene een 500 meter in mijn slipstream ging hangen heb ik gekozen voor de laatste optie met het risico mezelf helemaal aan barrels te rijden. Ik wist echter dat er nog een aantal afslagen kwamen die ik zou kunnen nemen indien ik mezelf wat zou hebben overschat. Gelukkig heb ik van een dergelijke vluchtroute geen gebruik hoeven maken want ik reed de heren vrij vlot definitief los. :D
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Bokito
Berichten: 527
Lid geworden op: 05-12-2007 10:08

Bericht door Bokito » 26-10-2008 20:21

Leuk van die Solexen ! Je kunt het niet laten om er voorbij te gaan en te blijven.
Ik heb vanaf Hooghalen toch maar even uitgefietst. Heb nog even een windstoppertje aangedaan want de wind begon behoorlijk koud aan te voelen. Kwam uiteindelijk op ruim 60 km uit.

Plaats reactie