Biken 05 januari 2014

Plaats reactie
Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Biken 05 januari 2014

Bericht door Rasmussen » 03-01-2014 20:46

Zondagmorgen a.s. wil Ras wel biken (helaas is het waarschijnlijk droog :wink: ). Er staat een zuidwestenwind kracht 3 waardoor een rondje zoals ik vandaag heb gereden wat mij betreft voor herhaling vatbaar is. Als ik het goed heb laat Bullrider wegens verkoudheid nog ff verstek gaan. Indien Bokito wel kan/wil is het dan een optie af te spreken om 09:30 bij het Herinneringscentrum Westerbork?
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

bullrider
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-08-2010 14:41

Bericht door bullrider » 03-01-2014 21:26

Klopt dat de luchttoevoer nog niet tiptop is. Hoop dat ik binnenkort weer mijn "mannetje" kan staan. Suc6 zondag.

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 05-01-2014 18:43

Vandaag de fietshandschoen weer opgepakt en nu werd ik zowaar vergezeld door de zon. Dat was niet het enige waardoor ik werd vergezeld. Een lekker briesje hield me eveneens gezelschap en dat deed in kracht weinig onder voor vrijdag.

Ras heeft exact dezelfde route als vrijdag afgelegd en vrijwel van meet af aan tegen de wind in de LPT (voor niet ingewijden: de low pressure turbo) mee laten blazen. Normaliter is Ras niet zo van direct het gas erop maar het is op dit moment even zoeken naar hoe een rit het beste in te delen zodat de snelheid in aanvang niet te laag ligt maar ik niet t.l. aan de meet kom. Helaas was de wind iets in richting gedraaid zodat ik vanaf de Smildes de wind niet vol in de rug maar iets vanaf de linkerkant had.

Route: Rolde, Amen, Hooghalen, Beilen, Lheebroek, Eemster, Smildes, Assen, Rolde.
Cijfers: dst 60,37 km, ms 34,0 km p/u, avs 26,9 km p/u, mhb 178 bpm (staande klim fietsbrug Beilen), ahb 151 bpm, rpm 85 p/m, Kcal 1474, EPOC-piek 157 ml/kg.

Bij Van Veen Stumpie ff geteisterd met de hoge druk spuit en thuis met luchtdruk de draaiende delen (voor zover nog nodig) ff droog geblazen. Klaar voor de volgende rit.

Morgenavond ff krachttrainging in de sportschool en mogelijk deze week op een avond nog een blokkie om en anders donderdagavond spinning :mrgreen:
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Plaats reactie