Biken 03 januari 2014

Plaats reactie
Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Biken 03 januari 2014

Bericht door Rasmussen » 03-01-2014 20:10

Na bijna anderhalf jaar niet meer gefietst te hebben (initieel veroorzaakt door een blessure waarna de klad er vervolgens in kwam :( ) is Ras vandaag weer es in de baan geweest. Ik kan jullie oprecht zeggen dat ik het fietsen steeds wel gemist heb maar tot nu "er de kracht niet voor had" (red. citaat Joling). Het was een nieuwe ervaring die ik nog niet kende en waar ik niet trots op ben/was. De enige onzekere factor is of de blessure wegblijft maar daar kom ik enkel proefondervindelijk achter (al hoop ik dat natuurlijk niet).

Vandaag heb ik echter de handschoen weer opgepakt en daar had ik een mooie dag voor uitgekozen :shock: . Tering wat een puist wind stond er... Gelukkig werd het leed voor Rainman wat verzacht door zo nu en dan het genot te mogen smaken van een verfrissend buitje :) .

Ik had tijdens de rit niet het idee dat het slecht liep maar er maakte zich evenmin een "Himmelhochjauzend" gevoel zich van mij meester. De spieren in de kont en de (boven)benen zijn behoorlijk in omvang en sterkte afgenomen dus ik wist niet goed wat ik mocht verwachten. Aan de andere kant heeft Ras zo her en der wel aan vet gewonnen en dat helpt nou niet echt voor vlotte prestaties. Toch ben ik redelijk tevreden over deze eerste rit:

Route: Rolde, Amen, Hooghalen, Beilen, Lheebroek, Eemster, Smildes, Assen, Rolde.
Cijfers: dst 60,37 km, ms 34,8 km p/u, avs 25,2 km p/u, mhb 165 bpm, ahb 146 bpm, rpm 85 p/m, Kcal 1547, EPOC-piek 122 ml/kg.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

bullrider
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-08-2010 14:41

Bericht door bullrider » 03-01-2014 21:21

Je mag daar best trots op zijn. Die "roestige" spieren waren dus nog in een redelijke conditie:-) Zal met dit oude lijf nog een "tour de force" worden....

Rasmussen
Berichten: 620
Lid geworden op: 05-12-2007 10:25

Bericht door Rasmussen » 05-01-2014 18:28

Bedankt voor de bemoedigende woorden Bullrider. Het wordt een gevalletje van de lange (buiten) adem om weer op het oude niveau te komen.
A.K.A. Rainman

Power is nothing without control.

Plaats reactie